Prieš pastatant motociklą užtarnautam žiemos poilsiui, būtina pakeisti tepalą ir tepalo filtrą (nors daugelis keičia tik pavasarį prieš sezoną :) ) . Pavasarį spustelsit mygtuką ir važiuosit, kai tuo metu kiti kolegos stovės servisuose ar už didelius pinigus kvies meistrus pas save į garažus.
Savo kilme benzinas, kaip ir visi kiti angliavandeniliai, nestabilus ir prabėgus tam tikram laikui suskyla (priklausomai nuo kokybės). Garantinis benzino saugojimo laikas - 2mėn. Reikia naudoti kuro stabilizatorių (fuel stabilizer) – jo yra autochemijos parduotuvėse. Baką žiemai reikia užpilti pilną iki pat viršaus, gerai būtų iš patikimos degalinės. Iš pradžių pilamas, griežtai laikantis dozavimo taisyklių, kuro stabilizatorius, paskui bakas aklinai pripildomas benzinu. Po šitos operacijos reikia duot varikliui padirbt, kad kuras su stabilizatoriumi patektų į plūdines kameras. Tuomet pavasarinis užvedimas bus be jokių problemų, lengvas. Sausas motociklo saugojimas žiemą gali sukelti gumų sudžiūvimą ir suskeldėjimą (senuose motocikluose). Būdamos drėgmėje gumos išlaiko savo elastingumą ir formas, kuomet yra sausoje terpėje jos išdžiūna, kietėja ir skylinėja. Šis procesas yra negrįžtamas, ir nors šios gumelės kainuoja ir nebrangiai, bet jų pakeitimas reikalauja karbiuratorių išardymo, ko labiausiai nesinori daryti pavasarį.
Dabar akumuliatorius. Žiemai jį reikia išimti iš motociklo ir patalpinti į kambario temperatūros patalpą. Visos žiemos bėgyje jį reikia 3-4 kartus pakrauti. Krovimo srovė sudaro 10 % akumuliatoriaus talpos, t.y. jei nominali akumuliatoriaus talpa 14 ampervalandų, tai optimali krovimo srovė bus 1,4 A dešimties valandų laikotarpiui. Nepamirškite pastatę krautis akumuliatorių po 15-20 minučių patikrinti krovimo srovę, ji būtinai bus pakitusi, tai surišta su vidiniais cheminiais procesais, vykstančiais akumuliatoriaus viduje. Nepamirškit pasirūpinti dujų pasišalinimu, tai atliekama išsukant iš akumuliatoriaus dangčio alsuoklius. Yuasa ir kiti geri akumuliatoriai turi pagreitintą krovimo režimą – jis visada parašytas ant akumuliatoriaus dangtelio.
Visas detales, potencialiai pavojingas korozijai, reikia padengti tepaliniu sluoksniu arba silikonu, kuris užtikrina saugią plėvelę (WD-40) . Suprantama, kad prieš šią operaciją motociklą reikia kruopščiai išplauti ir išdžiovinti, kitaip plėvelė padengs ne metalinę dalį, o purvą, o metalas po purvu puikiai surūdys. Pavasarį motociklą reikia kruopščiai nuvalyti sausu švariu skudurėliu. Ratus žiemai pripūskite iki 3 atmosferų. Pavasarį nepamirškite patikrinti slėgio ratuose. Jeigu motociklas saugomas lauke ar nešildomame garaže, esant stipriems šalčiams, guma linkusi trūkinėti. Gerai būtų ją iš anksto apdirbti silikonu arba pervežti į apšildomą patalpą. Taip pat gera idėja yra plastikinių paketų (butelių) užmovimas ant duslintuvų. Jie sustabdo drėgmės patekimą į išmetimo sistemą, toliau į degimo kameras.
Jei saugojimas bus šaltas, gerai būtų prieš žiemojimą pakeisti antifrizą. Patikrinti jo tankį, jei jis yra žemesnio lygio nei norma, tai gali suplėšyti radiatorių ir suskaldyti variklio bloką. Jei tankis žemesnis nei norma, tai antifrizą reikia pakeisti nauju. Jei ruošiatės motociklą, su skysčiu aušinama sistema, laikyti lauke ar nešildomame garaže, pirmiausia pradėkite tikrinti antifrizo tankį.
Taigi gero miego Jūsų motociklams iki pavasario ir nepalikite jų taip kaip šiose foto...
Paruošta pagal - www.bcmducati.com/article.cfm?id=62&type=15 / www.clarity.net/~adam/winter-storage.html / suzuki.mcf.com/winterstorage.html / www.maxmoto.co.uk/techtalk_winter_layup.shtml / www.eecs.umich.edu/~deroo/bike.dir/winterize.html |